Oppmuntring

Små vers, dikt, gode ord og tanker til ettertanke, oppmuntring i hverdagen.....

onsdag 28. mars 2012

En kvinne med mål og mening-,jeg?

Denne boka leser jeg nå, og jeg kjenner at jeg
er på jakt etter meningen med mitt liv.
Jeg ønsker å komme fort fram til det som er "den store" planen 
for meg og mitt liv.

Men når jeg sitter alene og lar tankene fly og hører på
Rigmor Daland`s
Heavenly Father can you hear me when I cry out your name?
synker takknemlighet ned i meg.
I dag har jeg også stått opp sammen med guttene mine,
laget frokost til dem , sørget for at de kom avgårde til skole, en klem før de dro,
Jeg er mamma, noe som ikke var en selvfølge for meg,
Har en god og snill mann og pappa til guttene,
Jeg er datter, søster, svigerinne og tante,
og Kongsdatter.

Selv om ensomheten og triste tanker kommer snikende,
vet jeg at jeg har mye å være glad for.
Det viktige er å lære å fokusere på det som er nå,
Fortidens erfaringer kan jeg ikke gjøre noe med,
(selv om de har vært med på å prege meg til den jeg er idag,)
og ikke det som ligger foran ,men dagen i dag kan jeg velge å
nyte....

Håper du vil nyte din dag.
Hjerteklem











1 kommentar:

  1. Så nydelig skrevet, kjære deg - og takk for at du deler. Den boken virket interresant. Tittelen fenger meg. Men så er det som du sier, at meningen er kanskje akkurat her og nå. Alt det vi har, er og som gjør at vi kan være takknemlige, til tross. Nydelig påminnelse dette - om å også leve her og nå, ikke bare jage etter det der fremme. Ønsker deg en skjønn dag, søte deg. klem

    SvarSlett