Oppmuntring

Små vers, dikt, gode ord og tanker til ettertanke, oppmuntring i hverdagen.....

søndag 18. mars 2012

Det er ikke lett å tilgi når vi har blitt urettferdig behandlet.
Alle har vi nok opplevd det også , og vet hvor sårt det er.

Men samtidig vet vi også at veien videre blir lettere om vi velger
kjærlighet fremfor hat.
I løpet av årene i mitt liv , har jeg sett mange eksempler på det motsatte.
Hvordan mennesker tviholder på "sin rett", og både fysisk og psykisk blir sykere.

Tenk om vi kunne bli flinkere til å glemme det vonde som har vært -
Å om vi ikke hadde så mye fokus på det som kan skje -
men leve i øyeblikket ,
å velge tilgivelse , da tror jeg livet blir lettere , den tid vi har her.
Dette er og en av drømmene mine , at Gud  kan bruke meg som et forbilde  
for mine nærmeste , at de må se hvor viktig det er å ikke la bitterhet få makt ,
men velge bort det vonde og ha fokus på det gode.



4 kommentarer:

  1. Kjempeflott. Jeg er helt enig med deg, men det er ikke alltid lett. klem

    SvarSlett
  2. Nydelige ord og varm blogg:) Takk for hyggelig kommentar hos meg :) Anita

    SvarSlett
  3. Nydelig! Tilgivelse er en av mine hjertesaker. Jeg har, som deg, sett så altfor mye vondt som kommer ut av det å ikke tilgi. Bitterhet fremfor alt...og det er et trist syn. Mennesker som kunne levd livet i glede og frihet, blir forknytt og fulle av bitre ord og fremtoninger. Veldig godt skrevet - og veldig sant :) God klem til deg

    SvarSlett
  4. Kloke ord fra deg, det gjelder om å holde hjertet varmt !
    En god uke ønskes deg:)

    SvarSlett