Oppmuntring

Små vers, dikt, gode ord og tanker til ettertanke, oppmuntring i hverdagen.....

onsdag 8. februar 2012

Love...

"Love beginsby taking care of the closest ones,- the ones at home."

Nydelige ord av Mor Teresa.

Desverre er det ikke alltid lett å vite hvordan man best kan vise dem hjemme omsorg og kjærlighet
alltid......  som
-når døra blir smelt før han går til skolen-
-når det kommer tlf fra kontaktlærer om at han har vært i trøbbel, igjen,-
-når det samme humør er med hjem etter endt skoledag, ikke et "hei" men....(!)
-når han roper om natta-
-når sinne overtar styringa, og ting blir kasta etter meg-
-når stygge ord blir sagt-
-når min dag er tung pga smerter, er dette en tøff belastning-

Da er det godt å sette på musikk og prøve å finne ro: Rascal Flatts:I won`t let go,
"I will stand by you, I will help you through,
when you`ve done all you can do...."

Så vet jeg at det ikke er lett å leve med alle de begrensninger
gutten min har.
Hele tiden  møter han utfordringer og kommer til kort...
Kanskje jeg også hadde smelt med døra, og laget bråk,
hvis jeg alltid møtte ting som var stervsomme....

Da er det godt å vite at-
KJÆRLIGHETEN UTHOLDER ALT
tror alt, håper alt, tåler alt.







-
-


                                       

1 kommentar:

  1. Oj.. det gikk rett i hjertet og utløste noen tårer.... kjenner igjen håpløsheten og smerten! Veldig vondt når barna våre har det vondt. Det er godt å legge det på Gud som kan hjelpe i alle situasjoner, og jeg ber spesielt om at Han må hjelpe i de vanskelige situajsonene med gode løsninger hver dag før skolestart. Så får vi bare hvile og fortsette med å be...

    Varm klem og ønske om en velsignet dag.
    Helle

    SvarSlett